Sisällöntuotanto
logo

Sisällöntuotanto tuo vaikuttavuutta vastuullisuustyöhön

Sisällöntuotanto lisää organisaatiosi vastuullisuustyön vaikuttavuutta ja uskottavuutta. Sen ansiosta vastuullisuustyö ei jää pimentoon, vaan saavuttaa ansaitsemansa näkyvyyden eri kanavissa. Hyvistä teoista kannattaa tuottaa merkityksellisiä ja inspiroivia sisältöjä.

Sisällöntuotanto tarjoaa asiakkaillesi hyödyllistä lisäarvoa, kun he kuluttavat informatiivisia, houkuttelevia ja viihdyttäviä tekstisisältöjä. Mikä tahansa teksti palvelee parhaiten yrityksesi tarpeita, kun se on vetävästi kirjoitettu, brändisi mukainen ja helppolukuinen.

Sisällöntuotannon tavoitteena on kertoa vastuullisuusasioista ymmärrettävästi ja iskevästi – siten, että vastaanottaja innostuu aidosti. Esimerkiksi CSRD, ESG ja CSDDD eivät ole pelkkiä kirjainyhdistelmiä, vaan nekin on voi avata konkreettisella ja kiinnostavalla tavalla.

Läpinäkyvä sisällöntuotanto mahdollistaa sen, että kohdeyleisösi kuulee yrityksesi olennaisista ja merkityksellisistä vastuullisuusteoista avoimen rehellisesti. Kun faktatieto ja tarinankerronta kohtaavat inspiroivalla tavalla, sisällöntuotanto vakuuttaa ja herättää luottamusta.

Kestävyysraporttia kannattaa hyödyntää yrityksesi viestinnässä monipuolisesti, koska se sisältää valtavasti arvokasta tietoa yrityksesi merkityksellisistä vastuullisuusteoista. Se on lähes loputon aarrearkku uskottavalle ja arvoa tuottavalle sisällöntuotannolle.

Millaista sisällöntuotantoa tarvitset?

Vastuullisuusviestintään syventyneenä sisällöntuottajana toteutan vaikuttavaa viestintää eri kanaviin. Kirjoitettu sisällöntuotanto on rakkain ja omin leipälajini. Kaipaatko siis esimerkiksi blogitekstejä, somejulkaisuja, asiakasreferenssejä, tiedotteita, uutiskirjeitä tai yritystarinaa? Sisällöntuotanto vastaa kaikkiin näihin tarpeisiin.

Blogitekstit houkuttelevat potentiaalisia asiakkaita verkkosivuillesi. Hakukoneoptimoitu blogi on mainio tapa kasvattaa hakukonenäkyvyyttä ja loistava kanava kertoa asiantuntemuksestasi.

Somejulkaisut rakentavat yrityksestäsi uniikkia mielikuvaa oman alasi osaajana. Laadukkaasti rakennettu someläsnäolo lähentää sinua kohdeyleisösi kanssa ja sitouttaa heidät seuraajiksi.

Asiakasreferenssit kertovat innostavia tarinoita siitä, miksi yrityksesi puoleen kannattaa kääntyä, millaista hyötyä asiakkaasi ovat sinulta saaneet ja millaista kanssasi on tehdä hommia.

Tiedotteet avaavat ovia medioihin, kun tiedotettava asia täyttää uutiskriteerit. Parhaimmillaan ansaittu medianäkyvyys on paljon itse tehtyä markkinointia ja mainontaa vaikuttavampaa.

Uutiskirjeet tarjoavat koukuttavaa sisältöä sellaiselle kohdeyleisölle, joka on jo kiinnostunut tuotteistasi tai palveluistasi. Uutiskirje on tapa syventää luottamusta ja kannustaa ostamaan.

Yritystarina luo ainutlaatuisen ja rehellisen kuvan yrityksestäsi: miksi se on olemassa, miten se toimii, mitä se haluaa saada aikaan ja keitä se palvelee. Yritystarina vahvistaa brändikuvaasi.

+ Jos kaipaat teksteihin pohjautuvan sisällöntuotannon rinnalle kokonaisvaltaista viestinnällistä apua, verkostostani löytyy ammattitaitoisia graafikoita, kääntäjiä, valokuvaajia ja videokuvaajia. Voin myös ohjata sinut tarvittaessa strategisen vastuullisuustyön asiantuntijoiden pakeille.

Mitä sisällöntuotanto maksaa?

Vastuullisuusviestinnän sisällöntuotantoprojekteissa lähtöhinta on tyypillisesti 80 €/t + alv 25,5 %. Jotta saat täsmällisen hinnan, kerro minulle tarpeistasi ja toiveistasi tarkemmin.

Yksittäisiä tekstejä hinnoittelen myös juttukohtaisesti. Tällöin hinta riippuu muun muassa taustatyön määrästä, mahdollisten haastattelujen laajuudesta ja tekstin pituudesta.

Vastuullisuusviestinnän säännöllisenä kumppanina voin räätälöidä myös viikko- tai kuukausipaketin, johon kuuluu halutessasi viestinnän sparrausta, suunnittelua ja sisällöntuotantoa.

Voit varata minulta puolen tunnin maksuttoman konsultoinnin, jossa kartoitamme yrityksesi tilanteen. Toteutan taustoittavan juttelun pohjalta varsinaisen tarjouksen.

Tietosuojaseloste
Verkkosivut: Toni Leppänen, valokuvat: Laura Karlin / L. Karlin Creative