Copywriting
logo

Copywriting nostaa vastuullisuustyön myynnillistä arvoa

Vastuullisuustyöllä on aina merkitystä, sillä se tähtää entistä kestävämpään liiketoimintaan. Tätä pitkäjänteistä työtä ei kuitenkaan kannata jättää sivuosaan vaan kertoa siitä ulospäin – myös myynnillisissä teksteissä. Onhan perusteellinen vastuullisuustyö tuottoisa myyntivaltti.

Copywriting tarkoittaa pelkkien tekstisisältöjen kirjoittamisen sijaan sitä, että tekstin välityksellä asiakkaan haluja ja tarpeita pyritään suuntaamaan tuotteen tai palvelun ostamiseen. Myyntiin tähtäävät copytekstit ovat ratkaisukeskeisiä ja niillä on suora kytkös tuloksen tekemiseen.

Copywriterina teen perusteellista taustatyötä, jotta opin tuntemaan asiakkaasi mieltymykset. Toteutan markkinointitekstejä, jotka tukevat yrityksesi myyntiä. Vaikuttavilla teksteillä voi saada aikaan vaikka mitä, kunhan tuntee kielenkäytön tehokeinot ja mielen toimintalogiikan.

Copywriterina vältän perusteettomia markkinointiväittämiä, turhanpäiväisiä lupauksia ja muuta epäeettistä kikkailua. Yhtä lailla vastuullisuusmarkkinoinnin pitää perustua vain ja ainoastaan totuuteen. Vakuuttava copyteksti puhuu asioista rehellisesti niiden oikeilla nimillä.

Millaista copywritingia tarvitset?

Oletko vailla mainostekstejä, natiiviartikkeleita, laskeutumissivuja, tuote- ja palvelukuvauksia tai muita markkinointimateriaaleja? Kynästäni syntyy tuottoisia tekstejä, jotka herättävät halun ostaa. Kirjoitan copytekstejä vain tuotteista ja palveluista, joilla on hyvää tekevä vaikutus.

Mainostekstit kiinnittävät vastaanottajan huomion sisällön ja kielenkäytön avulla. Mainoksilla pyritään vaikuttamaan siihen, että ihminen ostaisi yrityksesi tuotteen tai palvelun, joka huomioi vastuullisuusnäkökulmat.

Natiiviartikkelit mukailevat medioissa uutistekstin formaattia, mutta niillä on aina kaupallinen tarkoitus. Natiiviartikkeli on tehokas keino viestiä vastuullisuusteemoista brändisi omalla äänellä.

Laskeutumissivut suuntaavat käyttäjiä tuotteesi tai palvelusi äärelle. Hakukoneoptimoitu ländäri ohjaa ihmistä tekemään suoraviivaisesti tietyn toiminnon, kuten tekemään ostoksen tai ottamaan yhteyttä.

Tuote- ja palvelukuvaukset avaavat tuotteidesi tai palvelusi parhaat puolet – yhtä lailla myös vastuullisuuden näkökulmasta. Näin potentiaalinen asiakas vakuuttuu, miksi hänen kannattaa ostaa juuri sinulta.

Mitä copywriting maksaa?

Vastuullisuusviestinnän copywriting-projekteissa lähtöhinta on 80 €/t + alv 25,5 %. Jotta saat täsmällisen hinnan, kerro minulle tarpeistasi ja toiveistasi tarkemmin.

Yksittäisiä copy-tekstejä hinnoittelen myös juttukohtaisesti. Tällöin hinta riippuu muun muassa taustatyön määrästä, mahdollisten haastattelujen laajuudesta ja tekstin pituudesta.

Voit varata minulta 30 minuutin maksuttoman konsultoinnin, jossa kartoitamme yrityksesi tilanteen. Toteutan taustoittavan juttelun pohjalta varsinaisen tarjouksen.

Tietosuojaseloste
Verkkosivut: Toni Leppänen, valokuvat: Laura Karlin / L. Karlin Creative